به گزارش روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد: کاظمی معاون فرهنگی وگردشگری سازمان گفت: طرح و حمایت از موضوع« توریسم روستایی» ، موجب حفظ و تداوم فرهنگ های محلی و بومی می شود.
وی: شناسایی روستاهایی با ویژگی های خاص فرهنگی ، بومی و سنتی ، ایجاد تسهیلاتی برای توریست ها در این مناطق و تبلیغ آن ها از جمله برنامه های سازمان در زمینه توسعه توریسم روستایی بیان کرد.وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در روستاهای هدف گردشگری موجب اشتغال زایی و درآمد روستاییان می شود تصریح نمود: همین امر در کاهش مهاجرت جوانان به شهرها تاثیر زیادی دارد.
وی اظهار داشت: روستاهای هدف گردشگری استان از یک جغرافیای فرهنگی و غنی برخوردارند و با دقت در زبان و گویش های محلی مختلف ، پوشش و لباس های متنوع، انواع غذاهای سنتی، موسیقی محلی، آداب و رسوم، صنایع دستی و فعالیت های کشاورزی متنوع و ... می توان با جلوه هایی از این فرهنگ بومی آشنا شد.وی پای بندی به سنتها و ارزشهای رایج ، سادگی، بی پیرایه بودن ، روحیه قناعت و اقتصادی بودن، پای بندی به مراسم مذهبی ، مهمان نوازی، پشتکار و سخت کوشی را از خصوصیات بارز مردم روستاها ذکر کرد.
  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا